Saturday, August 1, 2009

Budapesta, iulie 2009




După 5 ani de la „retragerea trupelor” din Ungaria, Anca şi Cosmin au decis să facă o vizită de remember în capitala maghiară. Pentru acurateţea istorică a datelor, nu era prima vizită de acest fel. Precedentele s-au întâmplat în 2005, la vreo 8 luni după naşterea Roxanei, şi 2007, cu vreo 4 luni înainte de naşterea Ilincăi, care fete au întregit trupele Ilie-şti. Dar fetele nu ne-au însoţit nici în această vizită la Budapesta.
Aşa că sub pretextul şi cu bucuria concertului BB King din 16 iulie 2009, am purces la drum.
Drumul cu avionul la plecare – OK. Am făcut o mulţime de poze din avionul tip Bombardier, care nu zboară decât la maxim aproape 8.000 metri altitudine, aşa că priveliştea a meritat să renunţ la lecturi plictisitoare pe parcursul drumului de o oră şi 10 minute.
De la aeroport la hotel am preferat varianta „low cost”: cu autobuzul 200E până Kobanya Kispest, la capătul metroului albastru, cu care am continuat drumul până la 5 minute de hotel, la Kalvin Ter. Cu totul – 300 forinţi per călătorie biletul de BKV şi vreo 50 de minute.
By the Way – au schimbat sistemul de control al biletelor. Nu te mai aşteaptă la ieşirea din metrou, ci ca să încurajeze plătitul călătoriei, cred, cam 3 controlori aşteaptă imediat după punctul de perforat biletul, ca tu să-i vezi, perforezi şi apoi le arăţi biletul. Asta dacă n-ai abonament, fireşte. Deci ideea nu e „te-am prins, te-am ars!” Ideea e „mă vezi, perforează, şi astfel călătoria ta e plătită, BKV-ul înfloreşte, toată lumea e fericită!”
La Kalvin Ter e şantier, se construieşte metroul 4, aveam să aflăm ulterior. Iar hotelul ales de noi primea cu drag tot zgomotul şantierului. Am ales hotelul Ibis de pe Raday. Dacă tot am mâncat şi am băut ani de zile (respectiv Cosmin 5 ani şi eu 1 an) pe Rady, să şi stăm acolo unde aveam „cartierul general”.
De altfel, pe multe zone din Budapesta le-a prins „turistiada” în şantier şi e destul de greu de parcurs câte un traseu sau – atenţie! – de făcut poze fără indicatoare de şantier sau fără şantierul în sine în faţa obiectivelor turistice. Vei avea poze gen „Basilica după gardul de sârmă”, „Bastionul pescarilor după macara” şi „Parlament în renovare”.

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)