Wednesday, October 28, 2009

Aurea mediocritas

În limba latină clasică, expresia "aurea mediocritas", de la Horatius citire, desemna calea de mijloc, acel mijloc dezirabil între două extreme, una a excesului şi alta a lipsei.
De exemplu, potrivit filosofiei de la Aristotel încoace, curajul este o virtute care, în exces se manifestă ca neobrăzare, iar în lipsă, ca laşitate. Pentru mentalitatea greacă, "aurea mediocritas" era un atribut al frumuseţii.

La asta mă gândeam mai dăunăzi când mă aflam într-un magazin de articole de îmbrăcăminte pentru femei: probam haine mărimea M, Medium, şi mă gândeam la "aurea mediocritas".
De când mă ştiu eu port M. Cu excepţia perioadei de dinainte de naştere, când burta-mi purtătoare de urmaşi demni ai numelui Ilie abia mai încăpea în hainele speciale de gravidă, iar după naştere când nici L nu prea mă mai încăpea. Şi cu excepţia tricourilor pe care mi le-a adus Cosmin din State mărimea S, căci americancele, ca să nu se vadă cât sunt de başoldii de atâta junk food, au schimbat mărimile la îmbrăcăminte, e cea mai facilă cură de slăbire.

În rest - doar Medium. De mijloc. Nici prea mică, nici prea mare. Undeva, între extreme.
Ce bine-ar fi dacă mărimea articolelor vestimentare ar oglindi şi interiorul nostru!

2 comments:

  1. Anca, felicitari pentru M. Eu am avut o obsesie pentru M aka 38. Cand nimeream un magazin in care nu intram in M, la revedere, ma pierdea de clienta. De la o vreme insa, proportia M - L este de 40 - 60. Astazi de dimineata, stupoare pe cantar... Mi-a trebuit aproximativ 1 minut sa constientizez numarul. Nu sa-l accept. Asa ca, departe de mine "aurea mediocritas", atat la trup, cat si la suflet.

    ReplyDelete
  2. @Papusha, merci, dar să ştii că uneori M-ul ăsta are şi părţi neplăcute. Ştii, când sunt într-una din acele zile când nimeni nu-mi intră-n voie, M-ul mi se pare doar o marcă pentru "average people"! Şi de-aici până la depresie nu e decât un pas! :))

    ReplyDelete

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)