Tuesday, September 21, 2010

Am început grădiniţa. Cum procedăm?

Ce facem când copiii MARI plâng la grădiniţă? Cineva ar putea să spună: care e problema, că nu plâng şi cei mici? :)
Acuma serios vorbind, am căutat şi am citit pe tema copiilor care plâng la grădiniţă, articolul acesta.

Problema mea însă nu este cu copilul proaspăt grădinar. Ci cu cel mai vechi grădinar, cu cel cât mine aproape de înalt, dar care încă smiorcăie dimineaţa, ritualic, aş zice. 

Ilinca s-a adaptat foarte bine, nu plânge deloc (oare o fi bine că nu plânge chiar deloc?), îmi spune doar "mami, îţi promit că nu o să plâng", şi mereu se ţine de promisiune. Iar educatoarele îmi spun că este atentă, activă, serioasă. Dar se şi bucură după-amiaza că vin să o iau.

Roxana însă, este supărată în fiecare dimineaţă. Nimic nu reuşeşte s-o facă să nu mai plângă, nicio ameninţare cu "azi nu-ţi aduc gustare când vin să te iau!", nicio recompensă "azi îţi aduc ceva bun când vin să te iau!" (da, ce mamă infernală tre să fiu dacă am ajuns să apelez şi la obiceiul ăsta nesuferit al pedepselor, ameninţărilor şi viceversa, recomenselor). Nicio explicaţie logică, nicio ieşire nervoasă ilogică. Invariabil o las până la urmă plângând. Aflu după aceea că se linişteşte repede după ce plec eu şi e ok până vin s-o iau. Dar în fiecare dimineaţă avem aceste... "nu pleca, mamiiiii!", "mami, mai stai cu mine puţin", parcă îi e frică să nu plec pe furiş, deşi nu am făcut asta niciodată, mereu mi-am luat la revedere, i-am dat un pupic şi am condus-o în clasă. Chiar şi acum, când o duc şi pe Ilinca, trec după aceea pe la Roxi să-i dau şi eu pupicul meu (nu doar tati), nu o păcălesc că "o să vin după ce o duc pe sora ta" şi pe urmă să nu mă mai duc. Nu ştiu de ce are această temere. Şi anii trecuţi s-a întâmplat aşa, dar nu tot timpul, doar în anumite perioade. Atunci spunea că vrea să rămână şi ea acasă, cu Ilinca. 

De la Francoise Dolto citire, oare la mine este, de fapt, inadaparea? Eu sunt cea căreia îi e frica (inconştient) că Roxi creşte şi ca să nu rămân fără copil, o leg cumva, la modul simbolic, de mine? La mine simte ea oare tensiune venită din teama mea să nu înceapă iar să plângă, şi aşa reactionează?

M-am gândit şi la varianta clasică cu "educatoarea rea", însă cu educatoarea ne înţelegem (şi eu şi Roxi) foarte bine, Roxana i-a dus dorul peste vară, i-am mai dat şi telefon să mai vorbească cu ea în vacanţă. M-am gândit apoi că poate se înţeleg "prea" bine, educatoarea e bună cu toţi copiii, iar Roxi o fi geloasă pe ei şi nu vrea să rămână acolo unde nu are nimeni timp doar de ea, ci îşi împarte dragostea cu toţi ceilalţi (aşa cum acasă şi eu îmi împart dragostea maternă între ele amândouă).

Uff, că dificil mai e să fii părinte!

1 comment:

  1. De ce a facut Dumnezeu mame?
    1). Ea e singura care stie unde e banda de lipit.
    2). Mai mult ca sa curete casa.
    3). Sa ne ajute pe noi cind ne nastem.
    De ce Dumnezeu te-a dat pe tine mamei tale si nu la altei mame?
    1). Pentru ca noi sintem neamuri..
    2). Dumnezeu a stiut ca ea ma iubeste mai mult decat mamele altor oameni.
    Ce fel de fetita a fost mama ta?
    1). Mama mea a fost totdeauna mama mea si nimic altceva.
    2). Nu stiu, ca nu am fost pe vremea aia, dar cred ca a fost mare sefa.
    3). Altii imi spun ca ea era buna candva.
    Ce a trebuit sa stie mama ta despre tatal tau inainte ca ea sa se casatoreasca cu el?
    1). Numele lui de familie.
    2). Ea a trebuit sa stie trecutul lui. Daca a fost un escroc? Daca se imbata cu bere?
    3). Daca face cel putin $800 pe an, daca el a spus ’nu’ la droguri si ’da’ la treburile casei?
    De ce mama ta s-a casatorit cu tatal tau?
    1). Tatal meu face cele mai bune macaroane din lume. Si mama mea mananca mult.
    2). Ea a devenit foarte batrana si nu mai putea sa faca nimic fara el.
    3). Bunica mea mi-a spus ca mama mea nu a avut sapca gindirii pe cap cand s-a maritat cu tata.
    Cine-i boss la voi in casa?
    1). Mama mea nu vrea sa fie boasa, dar ea trebuie sa fie pentru ca tatal meu e pampalau.
    2). Mama e. Poti sa-ti dai seama dupa cum face inspectia camerei mele. Ea vede orice sub pat.
    3). Eu cred ca mama e, numai pentru ca ea are mai multe de facut decat tatal meu.
    Care-i diferenta dintre mama si tata?
    1). Mama lucreaza la lucru si lucreaza acasa, iar tata lucreaza numai la lucru.
    2). Mama stie cum sa vorbeasca cu profesorii fara ca sa-i sperie.
    3). Tatii sint inalti si puternici, dar mama are puterea reala, pentru ca ea este cea pe care o intrebi cind vrei sa petreci o noapte acasa la prieteni...
    4). Mama are magie, ea te face sa te simti bine fara doctor.
    Ce face mama ta in timpul liber?
    1). Mamele nu au timp liber.
    2). O auzi pe ea zicand ca plateste facturi toata ziua.
    Ce ar trebui sa schimbe mama ta, ca sa fie perfecta?
    1). In interior ea e déjà perfecta. Pe dinafara cred ca ar trebui o operatie de frumusete.
    2). Dieta.
    Daca ai putea sa schimbi ceva la mama ta, ce ar fi?
    1). Ea ma obliga tot timpul sa imi tin camera curata. As sterge asta din ea.
    2). As face-o mai desteapta. Atunci ea ar sti ca sora mea e cea care a facut prostii, si nu eu.
    3). Eu as dori ca ea sa scape de ochii invizibili de la spatele capului..

    ReplyDelete

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)