Wednesday, December 15, 2010

Sorcova vesela - the new milestone

Update la postul de ieri: a ieşit bine vestuţa! E bună pe copil!
OK, e cu mijlocul cam gol, e chiar un ilic, trebuie s-o desfac şi s-o mai lungesc puţin, dacă nu se lungeşte la spălat (se lungeşte la spălat? cine ştie?). Dar în lărgime e bună, e încheiată bine, azi chiar i-a admirat-o doamna la grădiniţă.

Pe principiul "ce pot face două mâini (stângi) dibace", astăzi am de confecţionat o sorcovă pentru serbarea mezinei. Nu-i vorbă, avem una prin casă, din hârtie creponată, dar e tare turtită... Şi iarăşi aş putea să-i cumpăr una nouă copilului, dar ce, o sorcovă n-oi putea şi eu să fac?

Oi putea? Om vedea...

Later edit:

Am reuşit! Ilinca va avea sorcovă hand made, home made! Voila cum:

Mai întâi am desfăcut cu grijă hârtia creponată tuflită şi şifonată de pe sorcova veche - cu grijă, căci eram conştientă că dacă nu voi reuşi, va trebui s-o pun la loc tot pe aceea! Apoi am adus pe lângă mine tot felul de chestii la care m-am putut gândi: beteală, fundiţe de pus în brad, şerveţele colorate, scoci, foarfeci, chiar şi globuri şi carton colorat, alte beţe de lemn pe care le-am găsit prin debara, celofan colorat de învelit florile, rămas de pe la nişte buchete primite demult. Vă imaginaţi cum arată sufrageria. Şi nici nu mi-a plăcut nimic.
Deja socoteam care e cel mai apropiat chioşc de florărese unde sigur a putea găsi o sorcovă.
Apoi am găsit într-un sertar la bucătărie folia de făcut peşte în folie la cuptor, am luat o foaie şi am învelit cu ea beţigaşul. Apoi am tăiat vreo 3 betele de brad bucăţi mai mici - una argintie, una roşie simplă şi alta cu steluţe, pe care le-am strâns ca pe nişte flori şi le-am lipit cu scoci pe băţ. A ieşit ceva ce seamănă cu un brad în miniatură. E de efect, aşa, sclipicioasă cum e. Mă declar mulţumită!

1 comment:

  1. Sorcova

    In 2-3 pasi simpli ne-am facut cu ustensila perfecta pentru a ne colinda prietenii de Anul Nou, moment in care ne mai rotunjim cu banii de taxi economiile. Cele necesare:
    - o crengunta (alegeti una moarta inainte de a despaduri copacii din jurul blocului) sau o bagheta de plastic de circa 30-40 de cm
    - panglica colorata, beteala, hartie creponata sau bucati de material
    - sarma subtire
    - lipici, scotch
    - ata colorata
    - sclipici daca insistati
    Se ia bacheta, se infasoara in sarma. Apoi pe cadrul de sarma se prind alte bucati de sarma, modelate in tulpini, de un capat se prind de bagheta, pe celalalt se pune pamponul. Batonul apoi se infasoara in panglica sau beteala, care se fixeaza cu lipici sau ata. Pentru a face pampoanele sorcovei, se ia hartia creponata sau panza si se impatureste semi-haotic in incercarea de a emita aspectul de floare (initial pe jumatate, apoi se cuteaza laturile). Pentru un pampon se pot folosi 1-2, poate chiar 3 flori legate cu ata sau direct cu sarma, apoi sunt fixate pe bat. Combinatia de culori si texturi ramane la latitudinea creatorului. Douazeci de minute mai tarziu avem in mana o sorcova.

    ReplyDelete

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)