Thursday, September 29, 2011

Conopidă pane


De toamnă, că tot e plină piaţa de conopidă, ieri am preparat conopidă pane. Care se prepară cum vă spun imediat, şi se mănâncă... cât ai zice conopidă. Chiar şi copiii o adoră, pentru că le-am explicat că e un fel de floare, iar lor le plac florile.

- Se desfac bucheţele de conopidă şi se spală puţin în apă rece, fără să se fărâme (eu am găsit vreo doi "locuitori" nevertebraţi ascunşi printre floricele, aşa că aveţi mare grijă!)

- Se dă în fiert conopida, dar nu se fierbe tare, tot ca să nu se fărâme bucheţelele. Apoi se lasă să se răcească puţin.

- Separat, se amestecă 1-2 ouă cu 1-2 linguri de făină (cantitatea depinde de câtă conopidă aveţi) şi condimente după gust.
După gustul meu, am pus sare, piper şi un condiment pentru şniţele. Iar prin acest aluat se dau bucheţelele de conopidă, după care se pun cu grijă în ulei încins şi se prăjesc uşor.

Dacă vă place mai crocant, puteţi să folosiţi un aluat în care puneţi şi pesmet.

Am auzit chiar şi de aluat cu fulgi de porumb, dar personal nu l-am încercat.

Cum tot aşa, n-am încercat dar am de gând, să pun un pic de boia dulce sau chiar iute în aluatul respectiv.
Voi cum mai preparaţi conopida altfel?

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)