Wednesday, April 22, 2015

Jurnal de alergător sedentar: Mens sana in corpore sano

Am fost şi la control ieri. Cum spuneam, a confirmat şi medicul, analizele medicale şi ecografia doppler venos arată că, la 2 ani şi vreo 3 luni de la evenimentul nefericit, sunt bine. Nu e ca şi cum nu aş fi avut niciodată nicio problemă, dar sunt bine. Ba chiar - mare eveniment mare! - am încheiat etapa "anticogulant": gata, nu mai iau Sintrom! Iuhuu! Simt o mare eliberare! Pot să mănânc ce vreau, că nu influenţează potenţând sau dimpotrivă, inhibând efectul anticoagulantului! Pot să răcesc (nu că mi-aş dori asta!), pentru că pot lua antiinflamatoare, pot să mă tai la mână la bucătărie, că o să se închidă rana, nu trebuie să mai intru în panică la fiecare pieliţă smulsă la manichiură!

Partea mai puţin plăcută a controlului de ieri este că, din cauza acestor probleme, se pare că au fost afectate valvele venelor (sper că am înţeles corect şi nu spun vreo prostie aici) şi ar fi nevoie de câte o intervenţie chirurgicală pe fiecare picior. Se poate face cu programare 2-3 zile înainte de intervenţie, sunt mai multe locuri în Bucureşti (private!) unde medicul meu, chirurg de chirurgie cardio-vasculară colaborează şi o poate face, costul este 1000 de euro fiecare, se face fie cu laser, fie printr-o altă metodă la fel de puţin invazivă, radio.. (nuştiucum), nu rămân semne pe picioare şi recuperarea este facilă, iar internarea e doar o zi. Rezultatul înţeleg că nu e doar estetic, ci în timp, dacă nu aş face operaţiile, pot avea din nou probleme, la fel ca acestea plus altele.

Acuma, medicul e chirurg, e normal cred să îmi recomande partea lui de expertiză.
Dar a rămas că mă mai gândesc, mai studiez... mai cer o părere, mai citesc despre asta...
Aşa că dacă ştiţi de această cură chirurgicală a venelor, vă rog să îmi spuneţi.

În privinţa sportului - nu este doar bine că m-am apucat de sport, dar este chiar indicat, mai ales acum, că nu mai iau anticoagulantul! Este necesar să merg pe jos cel puţin 4 kilometri pe zi, iar recomandate îmi sunt mersul pe jos, înotul, alergarea uşoară, pedalatul pe bicicletă. Medicul mi-a recomandat însă, explicându-mi cum mă afectează din punct de vedere medical, să nu depăşesc limita "dintr-o dată", să o iau foarte treptat, foarte lent. Tot timpul, cu ciorapii medicinali compresivi pe mine, măcar cei scurţi, până la genunchi!

Aşa că... mergem înainte! Sănătate tuturor!

No comments:

Post a Comment

Stop joc

După aproape 10 ani de Blogspot, mă opresc aici. Ne vedem pe ancailie.ro, dacă mai vreți să mă citiți, anyone. :)